måndag 22 februari 2010

"Nej, fan nu är det dax att vända riktning på den här fjollbloggen!"



Jag har ju skrivit mycket om det här om "manligt kontra kvinnligt" på min blogg under åren, med lite olika "utfall" måste jag säga!
Här om morgonen så stod jag och 20 byggkillar till och väntade på en bilfärja som skulle ta oss över till våra respektive byggarbetsplatser i Stockholms skärgård! Det hade ännu inte blivit ljust så det var både lite spöklikt och majestätiskt när en av de större Finlandsbåtarna helt plötsligt och nästan ljudlöst dök upp som ur ingenstans i mörker,kyla, is och snörök!
Det är sådana stunder och intryck som jag vill registrera i hjärnan för all framtid, ett nytt Oumberligt intryck helt enkelt!
Vi står där hela gänget, alla har klivit ur sina bilar för att röka eller "pinka revir" genom att möka så högt som möjligt, själv så vill jag bara fokusera på "bildintrycket"!
Helt plötsligt så säger lustigkurren i gänget högt och tydligt!
-Fan va mycke knulla det måste finnas på den pråmen!"
Självklart asgarvar alla i gruppen!
Inte jag, med ens så försvann denna magiska Måndagsmorgon upplevelse!
Sedan kommer andra tankar, är jag en man egentligen? Ja, det har jag nu aldrig tvekat om, men är jag riktigt "manlig man"? Jag har ju aldrig halsat en 75:a eller satt på städerskan på jobbet, jag är måttligt road av sport på TV och jag tycker det är lite obehagligt när det går fort i trafiken.
Dessutom bloggar jag! Och vad i helvete bloggar jag om då? Jo, kolla nedan, visar mig själv som fotomanipulerad sjuksköterksa, visar bilder på valpar och på ungdjävlar, nej nu får det var slut på sådant, förstår varför inga killar vill blogga med mig. Det ska det bli ändring på, nu djävlar i min "lilla låda" nu blir det björnjakt med armborst, whiskey provning, biltester och sedan ska jag göra ett inlägg om riktiga bildäck också, nu är det slut "fjollat"!
Självklart vill jag behålla mina läsare inom respektive blogområde, för fotobloggarna ska jag visa bilder på överkörda djur, växt och trädgårdsbloggarna ska jag göra inlägg i och om hur man odlar riktig hampa, inredningsbloggarna ska få ett anpassat inlägg om hur man gör sina egna möbler med hjälp av en yxa! Antikivitetsbloggarna, hur man snor gamla saker på museum och för familj och relationsbloggarna så ska jag gör ett inlägg hur man bäst får kärringen och ungarna att hålla käften!
Som sagt, inget pjosk här inte!
Vid datorn Peter Olofsson "I betongen och dieselrökens tidevarv"!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ser fram emot "nya" macho Peter, eller? Roligaste jag läst på länge faktiskt, du satte precis fingret på manligt revirpinkande och mökande också för den delen. Kan precis se den där morgonen framför mig, där de står med händerna i framfickorna och snusen upptryckt under läppen, gärna så att den syns lite också, anar att de tror att det är högst manligt och sexigt, bara gud vet varför. Eller vart kom han med i bilden egentligen, han och han förresten, det kanske är en hon, skit samma, får vara vad det vill, för mig finns varken en kvinnlig/manlig/djurisk eller möjligtvis transagud.
Tillbaks till testoterontävlingen som ändå aldrig någon tycks vinna, för vad är priset på att vara största mansgrisen, största beundrarklubben? största egot? eller olyckligaste äktenskapet?? Ingen aning. Berätta för mig någon som vet.
Ha det nu så roligt oavsett om du behåller din fjollblogg eller mot förmodan byter riktning.
//Camilla

Laila sa...

Tycker det känns lite läskigt med en riktigt "manlig Peter".
Är dte så jäkligt manligt?
Jag sätter mig hellre i en snödriva och kollar in båten!

Elle sa...

Nu har jag just insett vad det är för gula fläckar i snön runt tomten...*skrattar*

Jag tycker att du ska fortsätta med din "fjollblogg"!
Tänk vad avundsjuka de "manliga" kollegorna är för att du nästan bara har kvinnliga besökare på din blogg.
Aldrig hört "den som gapar efter mycket..."?
Män har en viss förmåga att bli högljudda och skryta om allt....som de gärna hade haft men inte har!!!
Man blir ärligt talat lite besviken när man hör hur vissa män ser oss kvinnor som ett föremål att "förbruka" och inte en människa med egna tankar och känslor. Men det är deras problem.

För att kommentera förra inlägget, måste jag säga att du och din fru säkerligen är stolta över en så söt dotter! (söt lät väl som en liten tjej nu, men vilket ord kan jag annars använda?)
Jag är ingen hundexpert, vet väl att de har fyra ben och en svans...men rasen (som jag ser det i liggande läge) påminner om en hund jag sett som jobbar som fårhund?
Jag ska INTE visa min dotter bilden på valparna, är glad om hon tar en dags paus i sitt tjatande om "mamma-jag-vill-ha-en-hund-eller-katt-eller-häst-men-en-riktig-häst-när-får-jag-det-mamma?"

Ha en skön kväll!
Kram Elle