tisdag 9 februari 2010

"Det här med att busa på jobbet!"


Vilken djäkla tur att jag bloggar om mitt konstintresse! Av en slump så fick en av mina nya arbetskamrater reda på att jag älskar foto och installationer Helt förtroligt så berättade han att han också älskar konst i alla dess former och att han av en "hamnat" på min blogg, han berättade också att han också älskar konst och att han hade en idé!
Jag nappade självklart direkt så vi gick in i byggbaracken och klädde av oss, ( ja bara arbetskläderna, det här är ingen SM blogg) Vi tog med oss lite markeringsnöre också!
Titta så fint det blev, Andreas idé och mitt knytande och fotograferande!
Vi blev så exalterade att vi glömde bort tiden, helt plötsligt så kom resten av "byggänget" in i baracken, numera får vi äta själva. Att inte förstå "kultur" då är man handikappad anser Andreas och jag! I morgon så ska vi hänga Andreas upp och ner utanför ett fönster! Spännande!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Du som är ny på Oumberligabloggen bli inte orolig, backa och läs lite tidigare inlägg, jag är inte helt tokig?

6 kommentarer:

CL sa...

Hamnade här av en slump...du var en glad skit...kanske det kan smitta av sig genom en blogg..:P hoppas det;)

Njut i din trädgård sa...

aj - men han ser glad ut

tack för ditt besök på min blogg, nu är jag här och några av dina bilder in tidigare inlägg har jag sett snurra på mailen, men det hjälpte inte, jag är smått chockad och mycket road!

Blogga på!

oumberligating sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Klart jag hakar på här ett tag och får en liten dos "kultur" lite då och då, kan ju bli dåligt med sånt annars.

Visste väl att mina fördomar mot grävmaskinister var väl förankrad;)
Ha dé!
//Camilla

Rotbuserkes sa...

Tack för att du tittat in hos mig.Är ingen bloggare dålig på att skriva,men jag läser gärna andras bloggar,men det tar mycket av min tid Just nu ligger jag efter med luffarjobbsprojekt..ska läsa din blogg lite till.Jag gillar konst.hörs (kanske)ingen skrivare är jag,allt är så nytt med blogg och att tråda.HujHuj

Baronessan sa...

Det där verkar ju helt... öh normalt. :)