söndag 14 februari 2010

"Telefonsamtal till Peter Olofsson Klockan 00.20!"




-Hej Peter! Tobias Karlstedt här! Jag ringer för att höra vad som är på G, du brukar ju blogga om att du är nykter varje helg, är du någon slags djävla scout eller?
- Nej, faktiskt inte, det är jag inte, men med 3 barn ute i nattvimmlet så vill jag kunna finnas till hands om det händer någonting!
-Är det av någon särskild anledning du är så orolig jämt, tror du inte dina barn sköter sig?
-Absolut jag har ännu inte haft några större "party problem" med mina barn, men i deras omgivning så har det hänt saker!
-Peter, när söp du till själv första gången egentligen?
-Ja, det var faktiskt på en skolresa till Österrike när jag var 15 år gammal, alltså hela 30 år sedan!
-Oj, berätta!
-Vet inte om det är så mycket att berätta, vi barn var ju hotade om vi drack så skulle vi skickas hem omedelbums, men så andra kvällen så drack hela föräldragruppen och även vår klassföreståndare blev rejält packad! Han hällde ut öl över hela sina byxor så han tog av sig dem och slängde bort dem! Han var glad som fan och skrattade hela tiden samtidigt som han klämde Connys Mamma på låren. Han sa att om vi berättade om det här hemma då skulle de fan inte bli någon mer resa! Vill höll självklart käften! Sedan försvann alla föräldrar och vår klassföreståndare med orden det att det fanns en ungdomsfest på andra sidan gatan, vi har ordnat så ni kommer in där! Tjejerna sprang och sminkade sig och vi killar sprang tvärs över gatan och in på ungdomsdiscot med en gång!
-Låter häftigt Peter, berätta mer!
-Ja, det kan jag väl göra! En kille kom fram och sa att det var helt okej att beställa drinkar i baren, sagt och gjort, det gjorde jag, Morsan hade bästa smaken när det gällde alkohol tyckte jag så självklart så blev det min första Rom och cola, med massor med is och citron.....mmm.
-Blev du packad Peter?
-Närå, inte på första, jag drack väl två till, sedan hände något underbart, ljuset blev förändrat, musiken klarare och det pirrade i hela kroppen! Sedan så höjdes ljudvolymen och Village Peoples låt WMCY strömmade ut ur högtalarna, det var det bästa jag någonsin hört som 15 åring!
-De va som fan Peter!
-Nä, det var det inte, det var som om jag var i himelen!
-Sen då Peter, sen då?
-Minns bara att jag dansade hela kvällen och det blev några fler rom och cola och att min danspartner hette Åsa och var också på skolresa ifrån Helsingborg! Jag vaknade faktiskt i hennes hotellrum morgonen därpå, hon hade fyra rumskamrater till, men de var ännu inte på rummet när vi vaknade!
-Fan, Peter, du var en djävul redan på den tiden!
-Nja, jag vet inte, men kul var det, värsta var att vi hade skidskola på Stubai Glaciären på förmiddagen!
-Låter jobbigt?
-Ja, det var tufft på den här skolresan, men som sagt helt underbart, jag kände mig fri!
-Men Peter? Är det inte taskigt att du har sådan järnkoll på dina ungar bara för att ingen hade det på dig?
-Jo, det kanske är dax att börja koppla av lite nu, de är trots allt lite äldre än vad jag var då!
-Ja tack då Peter för berättelsen, va hittar du på nu då, inga ungar hemma, sätter du på kärringen eller?
-Nej, faktiskt inte, hon tittar på OS!
-Det var som fan, vad ska du göra då!
-Ta några klunkar hostmedicin och dansa till musiken som du hör i bakgrunden och minnas min första skidresa!
-Tror du att du är extra känslig och nostalgisk nu när jag vet att din mellangrabb är på sin första skidresa!
-Absolut, visst är det så!
-Ja, som sagt Peter jag säger hej och återigen stort tack för intervjun!
Vid datorn i skidresornas tid Peter Olofsson!

2 kommentarer:

Pockethexan sa...

Hm.....matchen e SLUT!!!

Anonym sa...

"SVARTBÄCKSDÅREN" sa...
God morgon på er!
Trevligt inlägg. Alltid kul att göra en resa i tiden.

Såg "snabba cash" igår och vill ge en recension. Efter att ha hört boken varje dag i två veckor till o från jobbet så kan jag bara säga att filmen borde få bottenbetyg. Första gången jag stötte på en topprecenserad film som luktade apa var just filmen APAN. Filmad på samma usla sätt. Kameran i nacken och bländare f1:2 så man har ett skärpedjup från nacken och 3cm fram. Efter två timmar så är man glad att filmen tar slut så man kan ta en nypa frisk luft, vilket man väl behöver. Enligt mig så är det bara ett enkelt sätt fuska sig till ett snyggt foto med drömkaraktär. En annan kanske ouppmärksammad anledning måste vara att det blir skitbilligt
Att göra filmen eftersom man i det stora hela kan spela in filmen vart som helst och när som helst. Ingen ser ju ändå något. BLÄÄÄ vilket i-Landsproblem. Död åt dåliga filmmakare.
Filmen får 0 oumberliga poäng. Hälsningar Ronny