fredag 19 februari 2010

"Här är hon!"


Ja, här hon, Hon med stort H! Min Nya Kamera, Pentax K-x 12.4MP Digital SLR, 2.7 inch LCD a 18-55mm f/3.5-5.6 AL Lens! Fick henne för 400 dollar, fraktad, momsad och klar!
Om hon tar bra bilder? Har inte prövat än! Sådant är detaljer, du befinner dig nu på bloggen Oumberliga Ting, här pratar vi inte teknik, här pratar vi estetik och skönhet. Form ja, funktion...hm...ibland!
Kanske en förklaring till varför att jag idag "flörtat" lite extra med "Fotobloggarna"!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson, "Mannen med den röda kameran!"
PS: Om bildkvalitén inte är på topp så finns det två alternativ som jag ser det, antingen köper man en finare kamera eller annars så skaffar man sig vänner som besitter konsten att "fixa detaljer". Man kan inte fika, skratta, promenera med en kamera så jag valde att skaffa mig en djävligt bra kompis istället "Mr Pixelmaker Ronny"! Kameran är döpt till Penny X så klart!

13 kommentarer:

Västgötskan sa...

NEJ NEJ NEJ! Canon eller Nikon ska det vara!! :-D

Mattias sa...

Hej! Säger jag också då :-)
Fin sak den där Penny X. Själv kör jag Canon och har inte haft nöjet att testa något annat märke än Nikon men Penny kommer säkert att ta exceptionellt fotografiska mästerverk:-)
Själv döpte jag min Canon till Skuld...

Anonym sa...

Snygga grejer. Likheten mellan min förkylningsröda näsa och kamerans färg är slående. En tanke som slog mig va att man måste passa sig när man fotar tjurar med den där kameran. Med den där färgen så kommer de att stånga linsen ur objektivet på nolltid. Hostiga hälsningar Ronny

Västgötskan sa...

Det hoppas jag verkligen inte att du tar mig på för stort allvar?

Jag är impulsiv och öppnar ofta käften innan jag tänkt efter! :-D

Amanda sa...

Snygg kamera!

SV: Tack för din kommentar.

Birgitta sa...

Grattis till nya kameran då ;)

Tack för din kommentar!
Trevlig helg!

Maria sa...

Kikar in för att se vem som döljer sig bakom kommentaren. Intressant blogg du har och risken att jag tittar in igen är överhängande:)
Ha en bra dag och en trevlig helg!

AnnA sa...

Hej Peter!
Ja, du är ju bara FÖR underbar!...Eller.
Tjusig kamera. Jag tycker du ska prova den. Jag tror inte att den bits.
Och det bästa med den digitala tekniken är att du slösar inte med filmen, utan kan slänga bort alla ämliga foton.
Ha en trevlig helg!
hälsn
AnnA

Elle sa...

Nu börjar jag oroa mig för att du lider av en överdosering av koffein, kombinerat med alldeles för mycket socker (leder till hyperaktivitet). Idag kommer dina inlägg med så korta avstånd att man inte hinner med riktigt!
Jag själv lider idag av ett underskott och ska sätta på en kanna för att bli av med min dundrande huvudvärk. Är kanske vädret, här töar det idag!
Vad du än tar för att få denna energi, skulle jag behöva det jag med. Alla tips emottages tacksamt!

En liknande kamera har jag aldrig sett, men fördelen är väl att du inte tappar bort den så lätt, den syns ju överallt. Lyser den i mörkret också?? :D
Dessutom är risken för stöld inte så stor, för hur lätt är det att sälja en röd kamera på svarta marknaden...*ler*
I vilket fall som helst gör den med säkerhet bättre bilder än min mobil. Men jag är trots det glad att jag har den!
Nä, det blev kort den här gången, är halvt hjärndöd och kan inte tänka, drar till kaffehörnan nu!
Kram Elle

Wenche sa...

Mycket tjusig! grattis till den nya kameran.

Anonym sa...

Grattis till nya kameran. Tänk om jag också kunde bestämma mig vilken kamera jag ska välja, suck...
Tackar för din kommentar, återkommer helt säkert.
Ha en trevlig helg :)

Häxan sa...

Så SNYGG! Nu förväntar jag mig bilder ur din vardag....:)

Photo by Maria sa...

Hon var bra snygg den kameradonnan.. Vill ha!!
Jag har med en Pantax men inte lika stilig som din och inte lika många pixlar.. En k-m bor hos mig..
Ha så kul med henne..

Kram Mia