torsdag 11 februari 2010

"Det här är faktiskt lite kul och finns det någon slump i livet?"




Sitter ganska ofta och letar "trevligheter" på nätet! Fina fotografier och annat kul som rör det området intresserar mig också mycket! Så döm om min förvåning när jag hittar en "gammal bekant" på nätet! Ja, jag säger "gammal bekant" för jag sitter nämligen med originaldiabilden ifrån 1943 i min hand. Okej, det kan ha tagits fler bilder samtidigt och det finns säkert fler kopior, kan ju ha använts i något utbildningssammanhang, men kul sammaträffande är det i allfall. Bilden är tagen 1943 och klickar du på den så för du upp den i maxstorlek, känns nästan som om det togs "idag". Han som åker runt och tar nya bilder där de gamla togs hittar du på
Jason Powells länk till Flickr.com, kul idé tycker jag. Har massor med gamla Stockholms bilder i original som jag nu ska leta upp och fota "om"!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Glöm inte att klicka på den nedre bilden, fantastisk tycker jag! Jag har inte världen bästa scanner men jag tycker att lystern kom med!

Inga kommentarer: