torsdag 11 februari 2010

"Ett dåligt omen!"



När jag och Lilla Frun gifte oss för över 20 år sedan så valde den "snåle fan" som filmade hela ståhejet att använda en gammal film som han tagit i New York tidigare. Pga något tekniskt problem så började inte kameran banda så våran inledning börjar på vår bröllopsvideo med orden "New York here we come"! Sedan Panoramavy över World Trade Center och efter det Mendelsons brudmarch och intåg i kyrkan! Först var vi lite irriterade, sedan tyckte vi det var kul och lät det vara kvar på kopiorna som vi plågade släkt och vänner med!
Så kom 11:e September attacken och det kändes nästan som ett dåligt "omen" att Tvillingtornen rasade, fast det blev självklart inte så. Vi har nu harvat ihop som två Tvillingtorn i över 20 år jag och "Lilla Frun"! (Hmmm...hon är visserligen fortfarande sur över bilden på Anna, min löneadministratör, se nedan)
I vilket fall så är jag besviken av utformningen av det "Nya World Trade Center"!
USA skulle självklart byggt förslaget på bilden ovan " New Fuck You Trade Center"!
Jaja, det här är gammal "skåpmat" när det gäller bilder som figurerar på nätet men vill du se helt nya bilder så gå in på Svenska Dagbladets Nätsidor och se bilder som offentligt inte tidigare visats!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

1 kommentar:

Design i tid och rum sa...

Hej !
hoppas allt bra med dig och din fam.
Jag är ok. men bara ok.
Tack för din kommentar hos mig och att du bry dig, att du tar upp och bryr dig massor av viktiga saker i dina bloggar.
Ha det bra och hoppas att kylan snart försviner,då åtminstone mår alla lite bättre. Dada