lördag 6 februari 2010

"Har jag berättat om Rulltårts-Tommy"!












Nu är det helg igen och några miljoner Svenskar väljer att "supa till" i stugorna lite varstans i Sverige! För de flesta är det inget problem! Som i mitt fall är det tvärtom, jag hinner aldrig "festa till" och med tre ungdomar i huset så går de före allt annat! Skrev ju förra helgen om att jag var och hämtade min Dotter och några av hennes kompisar mitt i natten och faktiskt det gjorde jag inatt också. Min Dotter är en riktig Partypingla av kaliber så medans hennes klasskamrater står och kräks vid busshållplatserna så kliver hon in i familjens Limosuine med sina nära vänner för hemfärd. Visst kan en Pappa som jag med välutvecklat luktsinne känna en svag doft av både rök och vin! Inget jag kan bevisa och man får visst inte slå barn/ungdomar nu förtiden! Precis som förra veckans fest så skymtade jag inte någon vuxen person varken vid hämtning eller i nattlivet, ja de flesta som jag skymtade klockan 4 inatt var vuxna som var "riktigt fina förebilder" för ungdomen!
Ja, vi är många som kan "partaja" utan problem men det är många som bär på en genuppsättning som inte klarar den här formen av stimulantia. En av dem är min Kompis "Rulltårts-Tommy" han hade ett stort konditori här i Stockholm med över 8 anställda, idag bor han i en husvagn vid Flatenbadet tillsammans med ett gäng som inte heller klarade av att konsumera alkohol!
Rulltårts-Tommy och jag blev "vänner" när jag under många års tid jobbade på en myndighet som såg till att det juridiska runt dessa husvagnsläger fungerade!
Rulltårts-Tommy poängterar alltid när jag säger till honom att han måste tänka på säkerheten i husvagnen så han inte bränner sig själv och andra inne!
Rulltårts-Tommys svar är alltid lika skönt! "-Det är lugnt Peter, jag är väl ingen djävla fyllskalle inte!"
Bilderna nedan kommer faktiskt ifrån Rulltårt-Tommy han har skickat dem till mig ifrån sin datorn på Situation Stockholm där han säljer tidningar!
Han skickade dem till mig efter det att vi möts i Rålambshovsparken i somras där jag låg och strechade på en gräsmatta efter att ha cyklat in från Haninge till Stockholm!
Han tittade då på mig och frågade: "-Hur mår du?"
-Bara streching och lite yogarörelser efter cykelturen, blir så djäkla stel i ryggen efter tre mil!
-Så där har jag också legat sa han, fast då hade jag inte cyklat...tror jag...hehe!
Jag gillar Rulltårts-Tommy, han kunde varit min Bror!
Känner att det här blev nog det sista inlägget idag, så nu säger jag trevlig helg och ta en vit helg om du tror du behöver det! Själv så festar jag nog till på lite starkare hostmedicin!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Alkoholisthumor är också faktiskt lite kul i ll sin tragik, Rulltårts-Tommy brukar säga:
"Jag har inga alkoholproblem.........att går ner!"
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Dagens konstinlägg hittar du nedan, klicka på länken så får du information om den underbara konstnären!

2 kommentarer:

B i t t e sa...

Allt kan ha ett humorstänk emellanåt, bara man inte befinner sig mitt i det just då. Och gör man det så kan humor säkert lyfta det hela en stund :-)

Karins fotoblogg sa...

Tänk alla historier du bär på, så många människor du mött.

Och vilken bra pappa du är!

Kram