onsdag 10 februari 2010

"Nej, det var inget bra inlägg!"




Fick dåligt samvete efter det att jag gjort inlägget nedan. Om nu någon börjar dagen med att blogga runt lite och hamnar på min blogg, vilken uppfattning får man då? Fast det finns ju de som njuter av "skräckblandad fasa"!
Nej, fasiken, nu ska det "gullas till ordentligt"! Visar bilder som fotografen Jessica Florence
tagit! Fast de finns säkert de som "ryser" när de ser råttor också, för det är faktiskt sådana hon använder på sina bilder, stora härliga tamråttor, men eftersom man inte har något direkt "jämförelse objekt" i bilden så kanske man uppfattar att de är små gulliga husmusar.
Fast en riktig råtta och en liten virkad nallebjörn får säkert många att smälta!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

6 kommentarer:

Myricas Farmor sa...

Hejsan
och tack för att du kolla in min blog, det är kul med nya "ansikten" som man pratar med. Jag gillar bilderna som du har på Råttorna, sååå jätte söta dom är. Jag har haft råttor men det var ingen bra kombination med katt.
Ha en god dag
önskar

Västgötskan sa...

Råttor kan väl kvitta. Möss däremot är söta! (Många killar kanske håller med, fast i annan bemärkelse. Ha ha!)

Min mor har däremot alltid velat ha en råtta som husdjur. Med sån där lång, hårig, äcklig svans. *ryser* Tur att jag inte fick hennes gener! :-O

Lillsnörpa sa...

Det var ena gulliga "små" råttor! Kanske inte hade varit riktigt lika sött om man lagt en femkrona brevid, som sagt =)

sv: Du har så rätt så! Självklart måste vi doppa Mariekex också! Håller absolut med om att dom toppar listan!
Ja, visst är choklad kärlek :) Så var det kärlek i hjärtkonfettin också. Det föll även i lite av dom snälla och kärleksfulla tankar jag hade när jag gjorde pinatan.
Ha det bra tills vi ses igen!
Kram Lillsnörpa

Baronessan sa...

Så söta! Jo, jo, här kastar vi oss mellan blod och gull må jag säga. Ja, omväxling förnöjer. Ha en underbar dag :)

B i t t e sa...

Söta???? Finns inget värre än möss o råttor. Sist katten släpade in en död mus sprang jag in med en av döttrarna på toa. Och låste. Hon tittade lite underligt på mig när hon frågade varför jag låste...
Tramsiga (vad gäller dessa djur) men annars modiga *s* Bitte

Karins fotoblogg sa...

Näpp, inget för mig. Gulligt? Kom igen Peter!

:)