fredag 19 februari 2010

"Somliga straffar Gud direkt!"



Ja, djävlar nu får jag nog mitt straff, fick helt plötsligt djäkligt ont i hjärtat, gör ett inlägg medans jag väntar på att de ska ringa upp ifrån Södersjukhuset! Som sagt skriva skit om sjukskötersker kan straffa sig eller annars beror det onda på för mycket "dans" efter maten, ett kilo revbensspjäll var lite mastigt måste jag säga! Om pumpen stannar så hoppas jag barnen fixar familjens Defibrillator. Inköptes för något år sedan då Lilla Frun fick hjärtstopp pga felmedicinering, vi har samma modell hemma som många taxibilar idag är utrustade med!
Ja, det blev inte riktigt som jag tänkt mig ikväll, men "Disco Musiken" får rulla på "The show must go on" för jag måste nog ta tag i det här med mitt hjärthugg och det onda i vänsterarmen!
Var inte orolig Oumberlige Peter är tillbaka snart!
Vid datorn i Kranskärlens Tid Peter Olofsson!
PS: I bästa fall beror det onda i bröskorgen på de 14 ton armeringjärn som jag gjort gjutform till en grund av under veckan!

7 kommentarer:

Elle sa...

Inte konstigt om du är stressad efter detta rekord av inlägg idag! Hoppas att det inte är allvarligt.
Jag blir lite orolig nu, för din skull.

Ibland kan "hjärthugg" bero på att nerverna i ryggen (som går fram till hjärtat) är inklämda - har jag hört. Lite krypande i vänsterhanden hade jag också igår, men "hann" inte tala om det för läkaren, eftersom sköterskan avbröt mitt samtal med honom. Ibland tror jag det kryper i handen för att jag sovit för mycket på den under natten. Jag vet inte, är ju ingen expert.

Kan bara hoppas... OM du nu måste in till sjukhuset, att ingen av sköterskorna har läst ditt inlägg...det kan ju ha obehagliga följder för din del.
Men det går nog bra, ska du se. Som vi brukar uttrycka det här...ogräs blir man inte av med så lätt!
Kanske inte passar att säga det nu, men du vet hur jag menar det!*blink*
Hoppas att det var falskt alarm och att du snart mår bättre igen. Kanske borde du bara ta det lite lugnare med allt?
Sköt om dig, innan sköterskorna måste göra det!
Gute besserung!
Kram Elle

B i t t e sa...

Men Peter, nu får du lugna ner dig. Inte skrämmas på det viset! Jag hoppas verkligen att det var armeringen som tog järngrepp och inget annat. Kram på dig

Häxan sa...

Nu blir jag lite orolig. Måtte det "bara" vara träningsvärk.
Kram från Häxan.

Tantans sa...

Nu Peter får du lära dig att ta det lilla lugna tänk på våra hjärtan kan ju få stillestånd när vi läser dina bloggar...jag hoppas verkligen att du mår bra nu ..och DU ta det lugnt med discon...allt är inte bra för medelöålders män skall du veta :-)))
Ha en rackans bra helg iaf...kram påre

B i t t e sa...

Skönt att höra att det inte var nåt "farligt". Fast det kan ju bli det så försök att tagga ner lite, även om jag vet att det är lättare sagt än gjort. Var ju själv på hjärtundersökning för ett tag sen, så jag vet... Lugn lördag på dig!

Västgötskan sa...

Vad säger du? På allvar? Nu känner jag mig lite skyldig efter mina "elaka" kommentarer häromdagen. :-P

Laila sa...

Shit! :-o Var rädd om dig nu!
Å hälsa lilla frun att hon också ska vara rädd om...dig. :-P