tisdag 9 februari 2010

"Djäklar nu glömde jag något.............!"


Har känt på mig hela tiden att det var något viktigt jag glömt! Idag är det ju viktigare än någonsin att ge ett bra "intryck" här på Oumberligabloggen! Jag har ju gett mig ut i "cyberrymden" för att ragga lite nya "kunder....hm...vänner", resultatet har redan börjat strömma in, se inläggen nedan!
Ja, till saken om jag nu lockat ett hundratal nya kvinnor/män till min blogg så har jag inget "tilltugg" att bjuda på, katastrof. Ja, bjuda och bjuda, det är inte lätt att fixa så här över nätet, men innan du läser vidare i Oumberliga Bloggen. Vad göra? Jo, gå till kylen skär allt du hittar i kuber, ost, korv, skinka ja även frukt och grönsaker går bra, krispa till två brödskivor i bröd rosten och vips så har du gjort Oumberliga Ting Sandvikaren a la Rubiks Kub! Gott för den smarte!
Gamla och Nya Vänner Är Alltid Välkomna Till Oumberlige Peters Blogg!
"Ditt tilltugg i Cyberöknen"!
PS: Glöm nu inte att läsa alla fantastiska inlägg jag skapat idag nedan, bara för din skull!

9 kommentarer:

Lotta-livets väv sa...

haha!
ja, din raggningsansträngning har åtminstone givit detta svar i din blogg. Humor är något som är bra...ett gott förlänger ju som bekant livet och att äta matrester som rubriks kub, eller gräva luffarschack ser jag som friska tag och nyskapande....*ler*
Hoppas att din dag ger ännu flera besök här....det är alltid kul med nya bekantskaper...och du....den röda kissen var väldans go!
/Lotta

Handarbete/Pyssel sa...

Hörm! Jag vet inte om jag ska tacka för att du förde mig hit till din sida...?!
Har säkert suttit här en halvtimme och läst/tittat på 'gamla' inlägg. Var det det jag hade tänkt göra på min lediga eftermiddag ??? NÄ!
Men trevlig underhållning var det, så du är förlåten!

Ha en bra dag!

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, du ser - det ger resultat. Jag har också - som ovanstående bloggare - scrollat och fått mig en dos humor. Ska visa "mat-kuben" för äldste sonen för han är verkligen kub-freak. Har alla möjliga - och omöjliga - varianter av kuber som han har löst. Men, den här sörru - den tror jag han går bet på *ler*
Så log jag gott när jag fick se luffarschacket också, visst har du humor.......
Ska allt ta och kika in hos dig ibland och se hur du har det. Keep up the good work with "det roliga"
/Mia

Matilda sa...

Hej du! Jag såg din kommentar inne hos Rummet för välbefinnande och nyfiken som jag är kunde jag inte låta bli att kika in här hos dig. Gissa om jag är glad för det, så snart flodhästen och bombalåten fångat min uppmärksamhet släppte min molande huvudvärk som följt mig hela eftermiddagen. Tänk vad litet skratt kan göra! Tack!=)

Matilda

Tillemora´s sa...

WOW vilken fin KUB!!!
Kanske jag ska prova som förrätt någon gång =)
Mvh Maria

BP sa...

Kom in via SoF. Din grabbs macka är så himla cool! Det lovar gott för din blogg alltså.

PS. Bloggar grabben också;-) DS

Lillsnörpa sa...

Woow! Jag kan inte annat än le! Utan tvekan det bösta tilltugget jag någonsin blivit bjuden på! -tackar!

Lillsnörpa sa...

Peter! Jag kom på en grej! Du som har ett sånt överskott på fantasi kanske skulle vilja vara med i min tävling? Är säker på att du skulle kunna komma med något riktigt kreativt!

http://lillsnorpa.blogg.se/2010/january/tavling.html#comment

kram!

Annika Christensen sa...

VAd skall man säga om dig och din blogg.. du är rolig du och verkligen kreativ och otroligt duktig på att skriva.
Fast jag är ju mest på de gröna natirliga sidorna inte så i svängen som du.
Visst minns jag din fina award.
Vi ses lite då och då och det är faktiskt kul att du kommer ihåg mig.
Kommentera hos mig när du har kortare inlägg för jag orkar inte läsa så långa inlägg.
Fast det är kul med långa kommentaer.. ego bloggare..eller vad?
Ha det gott
Annika




Ha det gott
Annika