söndag 7 mars 2010

"Dagens Oumberliga pryl - ett verktygsset!"



Håller min blogg på att bli känd i vida världen även utanför Sveriges gränser? Inte en aning men dessa bilder med textinformation kom idag till jernsaxen@live.se Självklart så visar jag detta ultra designade vertygset! Text och bild ifrån Designaffairs :

The Repaire DIY Toolset is a beautiful toolset designed by designaffairs studio. The tools are handy and handsome.They don’t look like something you would wanna dump in some obscure corner of your homes. The toolset has been designed to be integrated with bookcases make a perfect aesthetics and all tools are mounted on a hub from which makes it very easily accessible too.
"We created a range of tools which are as handsome as they are handy. You won‘t want to hide them in the lumber-room but will rather be happy to have them always at sight. That’s why we integrated them into bookcases, where they make a perfect picture and are always at hand. All tools are mounted on a hub that fits the tool’s blue ring. Just unplug a tool and start fixing stuff. Because things sometimes break apart, no matter how much blood, sweat and tears you have put into building them up. "
Vid datorn som vanigt Peter Olofsson!
PS: Bli nu inte oroliga Oumberliga Ting förblir en blogg på Svenska, men man blir ju lite smickrad när det kommer "stuff" ifrån "utlandet"!
Men dom ska inte tro att dom är något för den skull inte! Alltså att de får lite gratisreklam för sitt turkosa skräp här inte! (ler)
Är det dessutom inte djäklig taskig färgmatchning, röd klänning och turkosa verktyg, måste varit en karl som gjort annonsen, vad tror ni?

7 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Oj, smickrande med uppmärksamhet från det stora landet "Utlandet". Jo, jag håller med. Du kanske borde tipsa dem om att de kan göra verktygen i olika färguppsättningar, så att man kan välja rätt hammare beroende på vilken klänning man har...?

Cajsas Faster sa...

Käre tid vad mycket det var att läsa i din blogg. Kul underhållning och mycket tänkvärt. Kommer tillbaka!// Marie

Tojjan... sa...

Haha...precis så brukar jag vara klädd när jag ska fixa och trixa med verktyg. Du må mtro att sambon min tycker om att jag vill mecka ; )

Kram Tojjan

Ulrica sa...

Hej Peter, så glad att du tittade in till mig igen. Jag hinner inte med allt bloggande och besökande lika mycket nu som förr.

Du är välkommen till min ordblogg också om du vill.

http://ulricasord.wordpress.com/

Mollamaja sa...

:-) Antagligen någonting som jag- med ett seriöst shoppingproblem- skulle fala för tvärt :-) Jag är så glad att du hittade min blogg, så att jag hittade dig och din blogg. En verklig favorit för mig :-)

Karins fotoblogg sa...

Hej hopp Peter!
Måndagmorgon och jag och småkillarna är lediga OCH solen skiner :)
Vad kan passa bättre än att börja dagen med lite läsning hos dig?!

Jo, visst gillar jag texturer! Det är kul att jobba med men jag är rädd för att det skulle bli tjatigt om jag körde det på varenda bild :)
Tack förresten för mitt nya artistnamn ;)
Det ska bli spännande att se Galleri Jernsaxen, kul att du vill ha mig med!

Hoppas du och familjen mår bra och att du inte jobbar ihjäl dig!

Kram fr Unika Karin ;)

Elle sa...

Ursäkta om jag, innan ögonen vaknat riktigt, inte orkar läsa den engelska texten - den hjärnhalvan fungerar inte just nu *blink*
Tackar dock för uppiggande musik. Den första låten "öppna ditt fönster" sjöng jag faktiskt som liten tös i skolkören! Minns att vi hade uppträdande med just den låten vid Parken Zoo. Kul att höra igen.

Det där med färgerna, stämmer visserligen. Tanken bakom det hela är nog att männens blickar ska dras mot den röda klänningen och inte till de...ja, kan man kalla det vektyg??
Jag har i affären sett verktyg med blommönster. Såna ska jag nog köpa, för då vet jag att killarna i familjen inte snor dem från mig (vilket de gjort hittills med "mina" verktyg). För vilken tuff kille vill stå och jobba med rosamönstrade verktyg medan kompisarna kollar?
Ha en skön dag!
Kram Elle