tisdag 23 mars 2010

"Trist med andras bilder, ja jag vet...!"




Ja, jag ska bättra mig och visa fler bilder ur mitt privata album, fast de blir självklart lite mindre blodiga än mina "lånade bilder"! Det börjar ju närma sig "semestertider" för en del, ja visst så reser vi utomlands året runt, men nu vänder jag mig till "oss vanliga dödliga" som tar semester på sommaren i juli-augusti.
Ett helt "Oumberligt" resmål är ju att ta sig till Paris och har man barn så tar man självklart en sväng förbi Disneyland Paris! Jag skulle kunna räkna upp hur många saker som helst att tänka på vid resa hit (någon fråga bara skriv till jernsaxen@live.se ), men om någon i familjen har någon form av "rörelsehinder" och har Svenskt Handikapptillstånd glöm för i helskotta inte att uppge det vi infarten till Disney området, här behandlas man som en "människa" vid "rörelse hindersproblem", inte som i Sverige, då du får be om ursäkt!
Titta på den näst översta bilden så förstår du, i denna lummiga grönska 50 meter ifrån entrén till parken får man stå och övernatta om man har handikapptillstånd, lite skillnad ifrån "mördarparkeringen" för 1000 husbilar utanför, vi stannade några dagar extra bara för att det var så fint.
Vid datorn som vanligt Ulv Röde!

2 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Härliga semesterbilder!

Kram!

Elle sa...

Oj, nu har du slängt in ett par inlägg sen jag var här sist! Igår var jag förare i firman "taxi-mamma" skjutsade barn hit och dit, hämtade, lämnade....*suck*
Vad hade jag gjort utan bil...?? Blev inte mycket tid över till bloggande, men det kanske är bra så.

Lite semestertips är väl alltid trevligt, körde själv med ett semesterinlägg för ett tag sen...ja, det kan bli *gäsp* väldigt intressant...*blink*

Att man blir kritiserad är ett tecken på att man fångat någons uppmärksamhet. Vi brukar skoja och säga att när någon pratar skit om oss i byn, är det bara ett tecken på att vi är "intressanta" och värda att nämnas!!!
Om någon ägnar sin tid åt att kritisera dig, har du ju redan vunnit...?? Förstår du mina tankebanor?
Är lite snurrigt, har varit vaken i två timmar nu, MEN har bara EN kopp kaffe i kroppen!! Du vet vad det innebär... *ler*

Så, nu ska "taxi-mamma" skjutsa 14-åringen till praktikplatsen!
Önskar dig en skön dag!
Kram
"Ditt dåliga samvete"
*haha*