onsdag 10 mars 2010

"Hurra för minor!"





Jag älskar minor de är riktig Oumberliga ting för Oss Riktiga Män! Det lärde jag mig i lumpen, vi byggde en gång upp en hel familj med dockor och blåste bort dem så det bara blev "slamsor" kvar, vårt befäl som kom med idén dregglade och var helt exalterad i två dygn!
"-Grabbar såg ni? Såg Ni Verkligen?"
Ja, jag "såg" verkligen, jag såg så mycket under min "lumpartid" att jag "såg" till att jag aldrig mer skulle behöva vistas i närheten av människor som tror krig är lösningen att uppnå fred på!
Det höll på att kosta mig två månader i fängelse, men eftersom jag både är slängd i käften och i skrift så straffades jag med 13 månaders sjukvårdsutbildning. Kanske just därför jag sitter här och skriver just nu, vad vet jag?
Vi är ett roligt land vi Sverige, Nej, Sverige är fantastiskt, det är bara det tragiska att vi låter oss styras av "töntar" och när "töntar" får makt de blir det farligt!
Vi tillverkar i princip inga personminor längre, va ska man med sådan skit till föresten, de har ju en tämligen harmlös sprängverkan, ett och annat ben på någon potatisplockande kärring eller någon snorig unge kan man väl spränga av på sin höjd. Ja, det blir ju fina bilder i allafall, se inlägget nedan!
Nej, när vi Svenskar ska göra riktiga saker då skapar vi något så fint som Bofors FFV 013, det är riktiga grejer det, jag vet! Inga handikappade kärringar och ungar kvar alls att ta hand om efteråt, ska det göras så ska det göras ordentligt!
Fast nu tillverkas den inte så mycket i Sverige längre, vi låter andra länder tillverka den på licens! Fast bara länder vi kan lita på som USA, då vet man garanterat att "rätt" soldater blir bortsprängda! Visst är det bra!
Sedan är det ju jätte bra att vi tillverkar krigsmaterial i Sverige, de ger ju fina export inkomster, samt ser till att många av oss får några pensionskronor extra! Sedan kan vi ju skänka några av de pensionskronorna till länder där vi varit med och "sprängt" lite, så mår vi ju skitbra, för nu har vi hjälpt någon krympling att få gå vävkurs i ökenhettan!
Det var tänkt att jag i PDF-form nu skulle ha visat reklambladet för denna mina FFV 013 men när jag just nu ringde till Bofors så är de inte alls intresserade att skicka över den, jag vet nämnligen att de helst inte vill att du och jag ska läsa om den fantastiska "sprängverkan" som den har! Fan va konstigt, Truppmina FFV 013 är ju heltklart ett helt Oumberligt Ting och som skattebetalare borde vi alla få en sådan!
Tänk dig att rigga en sådan vid garageuppfarten, då din granne ännu en gång går runt för att klippa sin häck ifrån din sida! Det enda han hinner tänka, va fan va det som klickade till!
Se bara till att rigga minan längs med häcken och inte emot, för du vill väl inte ha hål i häcken?
Vid datorn i de Oumberliga Explosionernas Tid Peter Olofsson din Trampmina i Bloggvärlden!
PS: Våld föder våld, efter de tragiska krigsolyckorna i Afghanistan där Svenska soldaters liv gick till spillo, har det kommit nya krav i från Svenskt håll, att vi måste överge "nödvärnsrätten" som vi använder oss av i FN-sammanhang, nu "ansöker" vi om att få skjuta först i stället!
Är det någon som bryr sig, att skjuta först kallas att "Kriga"!
Fast jag gillar officeraren som i en Tv-intervju svarade på frågan:
-Kan det inte hända att man skjuter fel personer om man skjuter först och frågar sen?
-Inte då, vi har så bra utbildning och kunskaper om fienden att vi vet vilka vi skulle skjuta på!
Säg för fan inte att jag är rolig! Den här killen är min "Överman" alla kategorier!
Jag känner mig så trygg så trygg!
Fan, undrar om det inte är dax att fälla några träd idag med?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt djävla pucko, det är ju en rysk truppmina du viar!

oumberligating sa...

Jaha, ännu en gång en kommentar ifrån något "smartskaft" vars förädrar är syskon!
Egentligen borde jag inte ödsla tid på dig, men i "stidens hetta! är det bara kul!
Som sagt det märks att du inte har "alla hästar i stallet"!
Truppminan i från Ryssland är ganska identiskt med den svenska och av någon outgrundlig anledning så är det inte lätt att hitta bilder på FFV 013 där av bilden på en rysk "tvilling"! Slösa nu i kraft och energi på "kloka" bloggar du förstår ändå ingenting, gå tillbaka till din nätporr istället!
Sedan bör man skaffa sig ett "ip-nummer skydd" också när man skriver skit på andras bloggar.
Ser att du just har öppnat det mail jag skickade till dig!
Tog exakt tre minuter att hitta dig!
Nu har du lite att pyssla med!
Kram ifrån Peter Olofsson!
PS: Hela inlägget var emot krigföring inte försvar, fast jag tror inte du förstår vad jag menar när jag säger så!

Sari sa...

Hejsan!
Kul att du hittat till min lilla testblogg för en tid sedan!
Jag upptäckte alldeles nyss att du skrivit en kommentar där. Blev väldigt förvånad! Hade inte förväntat mig några kommentarer där... Jag har en "riktig" blogg också!

Intressant blogg du har. Jag måste nog kika vidare lite mer för att få en bild av vem du är och om jag gillar det jag möter eller ej. Rubriken på inlägget fick mig först att bli väldigt fundersam... Vad är detta? tänkte jag förskräckt. Men när jag läst en bit började jag förstå mer. Du skriver väldigt rakt och ärligt!
Ska vid något annat tillfälle bekanta mig mer med din blogg.
Kanske hörs vi fler gånger.
Ha det bra!
Sari

Västgötskan sa...

Har egentligen massor att säga om allvarliga ämnen som minor, men hakade bara upp mig på den galna kärringen som tejpar sitt ansikte för att se ut som Jackson?!
Var hittar du allt?? *Asgarvar* :-D

sindy16 sa...

Hej!
Håller med dig, ibland känns det verkligen som att allt som görs i världen inte gör någon som helst skillnad tyvärr. Så varför skulle en individ försöka då kan man fråga sig.
Bra att du sysslar med handikappsfrågor, det behövs verkligen!
Jag som individ ska försöka hjälpa till som volentär inom amnesty eller något liknande. har alltid velat det, men det kom alltid något emellan. men känner att jag okcså vill tillföra något även om det bara är med engagemang.

Mollamaja sa...

Du är skrämmande lik en viss svåger "to-be" till mig ;-) Hahha, alltid goda skratt hos dig. Humor med sarkasm, det är få förunnat att kunna skriva så.Ha en underbar kväll!