fredag 19 mars 2010

"Grattis Stor Snorre!"


Grattis "Stor Snorre"! På den riktiga myndighetsdagen, alltså 21 år! Ibland ska du veta att jag länge funderat på hur din Mor och Jag kunde ge dig just detta fornnordiska namn!
Men som alltid så har du aldrig klagat på någonting här livet, inte ens på ditt Vikinganamn!
Du berättar ju alltid hur ditt namn, när du presenterar dig, skiljer "agnarna ifrån vetet" eller som du säger "klok eller idiot"!
Vet inte riktigt vad Vi ska hitta på att ge dig i present! Allt som du vill ha har du redan köpt!
Konstigt med den här datageneration vad de kan tjäna pengar på sitt "datamixtrande", här sitter jag och bloggar helt djävla gratis! (ler)
Som sagt ännu en gång Ett Stort Grattis! Älskar dig!
Kram ifrån Pappa!
PS: Konstigt att killen klär sig i rött? Inte alls, "äpplena faller inte långt ifrån päronträdet", se inlägget med mina röda skor lite längre ner!
Foto: Jenny Holmberg Atelje Stockholm

3 kommentarer:

Elle sa...

Gratulationer till Snorre!
och även till Den Oumberlige vikingahövdingen - i efterskott!

Är inne på en snabbvisit idag, ska nu dra iväg med mitt vikingaskepp och plundra matbutiken!! Sen ska jag med dottern på "skolundersökning" - där de kollar om hon är beredd för livets allvar. Hon börjar ju i skolan till hösten...*suck*

Sjuåringen, som nu är förstaklassare menade efter ett par veckor i skolan:
"Mamma...skolan har ljugit för mig...först låtsades de som om allt var roligt...men NU måste jag göra en massa tråkiga saker och har alltid läxor...!!!

Kanske ska tillägga att han pratar tyska och inte alls sade "ljugit", utan "VERARSCHT" vilket man inte kan översätta direkt...det skulle bli "förarslat" - eftersom arsch betyder arsle...Äh, fråga dotterns svärmor vet ja! Hon kan nog förklara hur "allvarligt" ordet betyder *ler*

Fick ihop ett par rader iallafall idag, än finns det hopp! Kanske jag får till ett inlägg när torkan har lagt sig lite! *ler*

Ha en skön fredag även du!
Kram Elle

Pockethexan sa...

Grattis älskade son!!!

..o som det heter "kärt barn har många namn" så har du även några andra fina namn som din mor har gett dig!!!+ den fina grönmelerade tröjan (precis som dina vackar ögon, vem han nu har ärvt dem efter..!?) som kikar fram under jackan.

Puss lille gubben o så fira vi dig ikväll, mamma!!!

Alias: Pockethexan

Polargrevinnan sa...

Här kommer ännu ett grattis till vikingasonen. Stor Kram får han.