torsdag 4 mars 2010

"Sista måltiden!"






"Sista måltiden" har jag förhoppningsvis inte ätit, men någon frukost hinns inte med, allt för "konsten" och "bloggens" skull. Varianter på samma tema är intressant inom konsten tycker jag och detta blir dessutom ett passande inlägg efter det förra! "Finns Gud?"
Klockan är nu 5 på morgonen och jag hinner inte men att visa "källa" till alla alster ovan, googla "last supper" så hittar du de flesta och fler därtill, klicka även här för fler varianter!
Vilken blev din favorit?
Ha en fin dag!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

8 kommentarer:

Elle sa...

Fler som är uppe innan tuppen!*ler*

Det är otroligt hur EN bild kan f folk att bli så kreativa!! Hur ska man kunna välja en favorit bland alla dessa bilder?
Jag har bestämt mig för att inta min första måltid nu, innan jag väljer den sista måltiden...

Ha en skön dag och jobba inte för mycket!
Kram Elle

B i t t e sa...

Första bilden gillar jag skarpast, även om det inte är fel på de andra heller. Men Peter, du måste äta ordentligt, även om bloggandet (och därmed även jag) blir lidande :-)
Sköt om dig därute!

Unknown sa...

Håller med Bitte om att den första är coolast men inte snyggast, det är nog den sista.
Bygger ju mycket lego med minsta sonen, just nu bygger han bara star wars men jag kan som vanligt inte hålla mig till ett enda tema, utan det blir ofta helt andra saker. Kanske skulle ta och härma något konstverk?? Ja just ja, det har ju några redan gjort.
Får hitta på något annat.
Ha det.

Camilla

Anonym sa...

Hej och god morgon.

Själv tycker jag mycket om Raoef Mamedovs. Såg den på Kulturhuset och den var så underbar. Självklart även Elisabeth Ohlson Wallins och...ja Adi Nes och...svårt att välja. Är bara innerligt glad över att vi inte har något avbildningsförbud för Gud och livet finns i alla dessa bilder.

Med varma hälsningar från Eva S.

Vit som snö sa...

Måste säga att jag gillar orginalet bäst även om det dyker upp många roliga varianter.
O om du inte ser till att äta frukost kanske snart sista måltiden är här för dej också, iiiiiinte stressa Peter, det är livsfarligt för kroppen!
Sagt i ren omtanke!!!
Kram Cilla

Alfahannen sa...

Clownerna förstås!

Tanken att låta dessa tragikomiska pellejönsar symbolisera den sista måltiden är en djup paradox med ironiskt rotsystem.

Den där meningen förstod jag inte själv, men visst lät det bra?

Kram på dig Peter, jag ska läsa ifatt mig på dina inlägg under helgen.

Tantans sa...

Hej Peter


Sista måltiden såg jag på stranden i Ponta Negra i Brasilen helt gjord i sand byggd av en brasiliansk kille... han byggde den inför påsken...det var en fantastisk skulptur han gjorde ...vi var där och kollade varje dag och gav honom pengar för det var hans enda inkomstkälla...jag har bilder på den kanske skulle leta reda på och lägga ut...
Hoppas du haft det bra utan frukost men du kanske himnner med middagen iaf :-)
Kram

oumberligating sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.