tisdag 9 mars 2010

"Nådastöten.....jag lägger ner del III!"



Börja inte läsa detta inlägg för då måste du läsa de två inlägg som är under detta!
Ja, som sagt detta inlägg är nr: 3 i min "sluta blogga kampanj"!
Att jag är sur, arg och vresig idag, märks säkert! Tacka fan för det, jag fyller 46 pannor om några dagar, det gillar jag inte, 44 var min favoritålder, kändes lagom på något sett!
Jag har en irriterande "rethosta" sedan några veckor, samt en vagel i ena ögonlocket som gör att jag i princip bara ser på ena ögat idag! Djävligt irriterande!
Men och det är ett djävligt stort Men, Oumberlige Peter har nu skrivit av sig lite av sin irritation och ilska, men sanningarna kvarstår, jag lovar!
Nu ska jag snart göra del två, i mitt "komma i balansprogram", den "psykiska" biten är nu avklarad i och med att dessa tre inlägg skrivits klart, nu kommer vi till den "fysiska biten"!
Nej, jag ska inte "sparka på hunden", hota brevbäraren, gå på gym, yoga eller annat "fjoll", jag ska faktiskt jobba.
En kille ringde nyss och berättade att han fått klartecken ifrån Banken! Nu kan "vi" börja bygga hans nya hus!
Bättre än nu kunde jag inte fått det besked, tomtfan är full med träd och jag är ju "mark och anläggare", men det fina i "kråksången" är att "vi" i vårat bygggäng skulle varit lediga i några dagar nu, då vi ligger lite före i tid tabellen. Så det blir bara jag själv som åker ut till den här tomten!
Det finns ett tjugotal stora furor på tomten, men två av dem, är riktiga "åbäken"!
Redan förra veckan var jag där och "smekte" deras bark och fantiserade i vilken riktning jag skulle lägga ner dem i. Tunnisarna jag jobbar med gick också runt och tittade och pratade om var motorsågsnitten skulle läggas!
Fi Fan säger jag vilka mesar, motorsåg är för rörelsehindrade!
Eftersom jag blir själv idag på eftermiddagen och inget fjolligt skyddsombud är på plats och inga grannar så blir det jag, furorna, Karin, Maria och Bodil alldeles ensamma!
Vilka är nu Karin, Maria och Bodil kanske vän av ordning nu undrar! Se bilden överst, är de inte fina? Mina tjejer! Alltid redo, vassa och beredda att jobba!
Varför tre stycken! Det tar mig cirka 18 minuter att jobba mig igenom en kungsfura, det blir yxbyte några gånger för att hålla tempot och skärpan på topp! Visst svartnar det lite för ögonen vid ett sådant tempo och visst får man blodsmak i munnen, men man känner att man lever och man blir lugn som en filbunke efteråt.
För visst måste man hålla sig lugn, för hur skulle man annars klara av att "snacka väder" med sina grannar på väg ifrån garaget! Det har varit ett djävla gnäll den här vintern!
Jag har jobbat ute hela vintern, aldrig mått bättre!
Nej, nu ska jag inte sitta här och skriva en massa "skit" nu ska jag åka och fälla lite träd!
Hoppas att jag beräknat fallriktningen rätt, de är lite vridna furorna, så har man riktigt otur så får man en över sig!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Jag har raderat min blogg lista så du inte behöver skämmas över mig och det jag skriver i dessa tre inlägg, jag försöker som sagt aveckla denna blogg och min taktik är ju att skriva så mycket "sanningar" att ingen orkar kommentera längre, för vem vill blogga med en sådan otrevlig fan som mig!
(säg nu inte spännlina, har du halkbroddar när du är ute och går också?)
Blir det inga fler inlägg så vet du att det gick åt helvete!

2 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Fy f*n Peter! Jag finns ju inte med på din blogglista! Hmmm... och du finns inte på min.... Nåväl, det tänker jag åtgärda pronto :) F´låt!

kram!

Unknown sa...

Hörrudu, axmen, tror inte ett ord på dig idag. Sluta blogga, du, nä nä, tror inte det va?