onsdag 31 mars 2010

"Kanske blir det här lite osammanhängande?"







Ja, som sagt detta inlägg kanske blir lite "svårförståeligt", inte för att jag tror att någon läsare av Oumberliga Bloggen är "korkad" inte alls. Det svåra är kanske att förmedla känslan av hur jag upplever "konst".
När jag för några timmar sedan hittade dessa bilder av "Digital Art" så blev jag alldeles varm i hjärtat. För 500 år sedan kanske det fanns ett tiotal stora konstnärer som eftervärlden kommer ihåg till namnet, självklart finns de fler, men det är inte riktigt det jag nu vill få fram!
Vem kommer komma ihåg Fabricio Moraes för detta "Digitala Mästerverk"!
Tekniskt sett så kan jag inte riktigt uttala mig faktiskt, har inte en aning om "svårigheterna" och "tidsåtgången" att skapa denna bild ovan digitalt.
Mästerstycket ligger självklart på det planet, men genialiteten är på ett annat plan, föreningen av "Steampunk" och "Disney"!
Ska jag röra till det ytterligare och avslöja en annan sanning om mig själv, ja, det briserar väl inte som en bomb direkt! Inte kanske som när Ricky Martin nu kommit ut ur "garderoben"!
Sanningen är den att jag inte bara är Den Sista Vikingahövdingen Ulv Röde, Digital Gallerist och Patientföreningsordförande, jag jag säger det nu.....håll i Er.....ja, det är sant, jag är faktiskt Steampunkare också!
Skriver inte mer nu, så ni kan hämta andan ett tag!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde!

Inga kommentarer: